web marketing

Web Marketing – Αναγκαίο όσο ποτέ στην ψηφιακή εποχή

Ακούμε συνεχώς τον όρο Web Marketing ή ελληνιστί Διαδικτυακό Marketing. Οι περισσότεροι ξέρουν περίπου τι είναι, αλλά όχι ακριβώς. Στην Ελλάδα, δυστυχώς, δεν είμαστε ακόμη εξοικειωμένοι με την χρήση του διαδικτύου, ως μέσο προσέγγισης. Στο εξωτερικό το χρησιμοποιούν κατά κόρον, με τεράστιες απολαβές.

Ευτυχώς, εδώ και πολλά χρόνια στον Ελλαδικό χώρο, όλο και περισσότεροι επαγγελματίες του είδους (Web Marketers), ενημερώνονται, καταρτίζονται, εκπαιδεύονται και είναι πλέον σε θέση, να αναλάβουν την διαδικτυακή προβολή μιας επιχείρησης.

ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ WEB MARKETING?

Καταρχήν να πούμε πώς, συχνά, συγχέεται με τον όρο της διαφήμισης. Ουσιαστικά δεν έχουν καμία σχέση. Στο μυαλό των ανθρώπων, διαφήμιση είναι εκείνη με την οικογένεια να τρώει πρωινό και να χαίρονται πολύ που διάλεξαν το συγκεκριμένο βούτυρο. Πάμε τώρα στα ουσιώδη.

Το Web Marketing, είναι μια αλληλουχία ενεργειών, η οποία χρησιμοποιώντας διάφορους τεχνικούς τρόπους, που βασίζονται στο παντοδύναμο internet, φέρνει τον πελάτη, από το σπίτι του, στην πόρτα σας.

Με λίγα λόγια, λειτουργεί ως δίαυλος, ανάμεσα στον δυνητικό καταναλωτή και σε εσάς.

Λόγω της απειρίας του κόσμου, υπάρχει η λανθασμένη εντύπωση, πως αν κάνεις μια ιστοσελίδα φτάνει. Ο παγκόσμιος ιστός, βρίθει από ιστοσελίδες, οι οποίες φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Ο καθένας μπορεί να κάνει μια από δαύτες, ακόμη και μόνος του. Αμφιβόλου ποιότητας και συντονισμού, βέβαια, αλλά μπορεί.

Ωραία, και την έφτιαξες. Τώρα; Θα την αφήσεις να περιμένει ως άλλη Αμερική, να την ανακαλύψουν; Μπα. Ο Κολόμβος πέθανε. Χωρίς την κατάλληλη διαχείριση και προώθηση είναι ακόμα μια σταγόνα στον ωκεανό.

Κι εδώ, αναλαμβάνουν οι επαγγελματίες. Ποια είναι όμως τα πρώτα βήματα, που πρέπει να κάνει ένας Web Marketer, έτσι ώστε να προετοιμάσει το έδαφος:

Έρευνα και Εξατομικευμένη Μελέτη

    • Εν αρχήν, πρέπει να κάνει εμπεριστατωμένη έρευνα για τον εκάστοτε πελάτη ειδικά, πάνω στις υπηρεσίες ή το προϊόν που προσφέρει.
    • Να εντοπίσει τις προσωπικές του ανάγκες και να πράξει αναλόγως. Δεν υπάρχει κοινή πεπατημένη. Ο καθένας είναι ξεχωριστός.
    • Πρέπει να δει τις δυνατότητες και την αντοχή κινητικότητας της επιχείρησης, έτσι ώστε να ξέρει από πού να ξεκινήσει, για να επιτευχθεί η ανοδική πορεία.
    • Πρέπει να εξετάσει το κάθε προϊόν ή υπηρεσία, προκειμένου να αντιληφθεί στοχευμένα σε ποιο κοινό απευθύνεται. Το αλόγιστο επιθετικό marketing, κατά πάσα κατεύθυνση, το μόνο που θα φέρει είναι κούραση και χάσιμο χρόνου.

Tip: Δηλαδή, αν ένας πελάτης πουλάει παιδικά παιχνίδια, το κοινό του είναι οι γονείς και τα παιδιά. Δεν ενδιαφέρουν την Τρίτη ηλικία ή τα εικοσάχρονα, τα play mobile και η Barbie Fairytopia.

Άρτια και Λειτουργική Ιστοσελίδα

Φιλική προς το Χρήστη
Για να έχουμε αποτέλεσμα, πρέπει να υπάρχει μια ιστοσελίδα φιλική και φιλόξενη προς τον χρήστη. Όταν ο πελάτης φτάσει σε αυτή, και αποφασίσει να περιηγηθεί, να μην παιδεύεται και να μην μπερδεύεται. Με λίγα λόγια πρέπει να είναι εντυπωσιακή κι απλή, συνάμα. Μια ιστοσελίδα, δεν έχει καμία χρησιμότητα, αν δεν μπορεί να την χρησιμοποιήσει ένα 10χρονο.

Φιλική προς τις Μηχανές Αναζήτησης
“Content is the King” (το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς), έγραψε ο Bill Gates το 1996. Ε, κάτι παραπάνω από εμάς, θα ήξερε. Τα περιεχόμενα, μιας σελίδας, (φωτογραφίες, κείμενα, μενού, banners κλπ), πρέπει να είναι δημιουργημένα και τοποθετημένα, με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε, κατόπιν αναζήτησης των χρηστών, να βγαίνει όσο πιο ψηλά γίνεται, στα οργανικά αποτελέσματα. Στα αποτελέσματα των πρώτων σελίδων ανταποκρίνεται ο ενδιαφερόμενος.
Μετά, σειρά έχει η προώθηση. Κοινώς, να φέρουμε τους πελάτες στο μαγαζί μας. Αυτό επιτυγχάνεται, χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους Web Marketing. Θα αναλύσουμε παρακάτω μερικές από αυτές, με απλά λόγια.

Social Media Marketing

Το Social Media Marketing είναι ο τρόπος προώθησης, χρησιμοποιώντας πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως Facebook, Twiter, Linkedin, Youtube κλπ. Σε αυτή την περίπτωση, δημιουργείς έξυπνα βίντεο, σποτάκια, εικόνες, αναρτήσεις και οτιδήποτε άλλο μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή, και τα προάγεις, σύμφωνα πάντα, με τις προτιμήσεις και τις αντοχές.

Tip: Εδώ υπάρχει μια παγίδα. Το συγκεκριμένο, όπως και πολλά άλλα, χρησιμοποιείται, λανθασμένα. Βομβαρδίζουν το καταναλωτικό κοινό, με άσχετα και βαρετά, συνεχή μηνύματα, με αποτέλεσμα να πετύχουν ακριβώς το αντίθετο. Την απέχθεια.

Επίσης, λόγω της υπερπροσπάθειας, ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται ότι θες κάτι να του πουλήσεις απελπισμένα (δεν είναι χαζοί) και αντιδρά αρνητικά. Αυτό έγκειται στα πλαίσια της αντίστροφης ψυχολογίας. Ο πελάτης πρέπει να ενστερνιστεί υποσυνείδητα, ότι εκείνος σας έχει ανάγκη και όχι εσείς.

“Λόγω της υπερπροσπάθειας, ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται ότι θες κάτι να του πουλήσεις απελπισμένα και αντιδρά αρνητικά. Αυτό έγκειται στα πλαίσια της αντίστροφης ψυχολογίας. Ο πελάτης πρέπει να ενστερνιστεί υποσυνείδητα, ότι εκείνος σας έχει ανάγκη και όχι εσείς”

Email Marketing

Επίσης παρεξηγημένο και κατακρεουργημένο από ανίδεους. Όχι, δεν είναι το spamming, μην το μπερδεύετε. Όχι, δεν είναι αυτά τα μηνύματα, που τα σβήνουμε όταν τα βλέπουμε γιατί μας έχουν κουράσει. Τα μηνύματα του Email Marketing, φτάνουν στον πελάτη, κατόπιν συναίνεσής του. Εγγράφεται οικειοθελώς στο newsletter της ιστοσελίδας σας και του αποστέλλετε κατά καιρούς προσφορές, ενημερώσεις και ότι άλλο πρέπει να ξέρει για να σας προσεγγίσει.

Tip: Ανά πάσα ώρα και στιγμή, μπορεί να ξεγραφτεί και αυτό του δίνει μια αίσθηση ελευθερίας. Αισθάνεται ανώτερος, θεωρεί ότι έχει τον έλεγχο και αυτό σας κάνει πιο συμπαθείς στα μάτια του.

S.E.O. (Search Engine Optimization)

Το S.E.O. είναι λίγο δύσκολο να εξηγηθεί με απλά λόγια αλλά θα προσπαθήσουμε. Στα ελληνικά σημαίνει Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης. Είναι μια αλυσιδωτή συνάφεια διεργασιών, που καταφέρνουν να σας βγάλουν πρώτους στα αποτελέσματα, των μηχανών αναζήτησης. Το θέμα είναι τεχνικό και καλά είναι να μην το αναλύσουμε περαιτέρω. Ένα κομμάτι του, είναι αυτό που αναφέραμε παραπάνω, με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

Φανταστείτε, ας πούμε, όταν κάποια κυρία, ψάχνει “φουστάνια για στρουμπουλές”. Σκεφτείτε να είναι αυτό το αντικείμενο σας. Σκεφτείτε τώρα και πόσων άλλων το αντικείμενο είναι. Αν δεν βγείτε στην πρώτη, άντε στην δεύτερη σελίδα, ο χρήστης δεν θα ασχοληθεί. Ε, το S.E.O. είναι η σκάλα με την οποία θα αναρριχηθείτε.

Tip: Όχι, δεν μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας.

Επειδή όμως, για όλα αυτά, θα δίνετε τα ωραία σας λεφτά, ο ειδικός που θα έχετε προσλάβει, είναι υποχρεωμένος να μπορεί να σας τα παραθέσει, ανά πάσα ώρα και στιγμή, με στατιστικές αναλύσεις.
Γι αυτό, έχει στην διάθεσή του, ορισμένα εργαλεία. Σίγουρα θα τα έχετε ακούσει. Ας κάνουμε όμως μια αναφορά, επίσης με απλά λόγια, διότι τυγχάνουμε και απλοί άνθρωποι.

Google AdWords

C.T.R. (Click Through Rate)

Αυτό σημαίνει κατά πόσο ανταποκρίνονται οι καταναλωτές. Δηλαδή, ένας άνθρωπος την βλέπει την διαφήμιση, την ανοίγει όμως; Θα κάνει κλικ, θα σχολιάσει; Διότι, το θέμα δεν είναι να την δει, αλλά να την επισκεφτεί. Με λίγα λόγια, το CTR, είναι το ποσοστό που δείχνει, κατά πόσο ανταποκρίνονται με την προσπάθεια σας.

C.P.A. (Cost Per Action)

Ας πούμε ότι ανταποκριθήκανε. Και κάνανε και το like τους, αφήσανε το σχόλιο τους και κάνανε και κλικ. Πόσο σας στοιχίζει όμως, εσάς αυτό; Δεν πρέπει να ξέρετε; Ε, το CPA σας αναλύει, πόσο θα πληρώνεται ανά δραστηριότητα. Το λέει και η φράση.

R.O.I. (Return On Investment)

Κοινώς, πόσα λεφτά μπήκανε στην τσέπη, σύμφωνα με το πόσα βγήκαν. Έχετε επενδύσει στο Web Marketing. Για αυτό διαθέσατε ένα συγκεκριμένο budget. Το R.O.I., ουσιαστικά μελετά, το ποσοστό κέρδους το οποίο προέκυψε, λόγω αυτής της επένδυσης. Έτσι ξέρετε αν είναι αποτελεσματικό ή όχι.

Τα είπαμε όσο πιο κατανοητά γίνεται. Τώρα ξέρετε τι πρέπει να κάνετε, για να βρίσκεστε πάντα στο προσκήνιο της ευρύτερης εμπορικής δραστηριότητας, με ότι αυτό συνεπάγεται. Αφεθείτε στα χέρια των ειδικών για να σας καθοδηγήσουν με σταθερή συχνότητα και συνέπεια. Θα επιλέγατε έναν τραγουδιστή για να σας φτιάξει τα ηλεκτρολογικά στο καινούριο σας σπίτι; Όχι, βέβαια. Επιλέξτε λοιπόν, τον σωστό επαγγελματία και αφήστε τον να σας απογειώσει για να μην πάνε οι κόποι σας χαμένοι, λόγω της ερασιτεχνίας του οποιουδήποτε.

Στην WEBONE, είμαστε σε θέση να κάνουμε τα όνειρα σας πραγματικότητα. Ξέρουμε τον τρόπο, καθώς διαθέτουμε και τη γνώση και την εμπειρία!!!

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΑΣ!!! ΕΛΑΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Μοιραστείτε το άρθρο