SEO και SSL: Πως να βελτιώσεις το SEO σου με τη χρήση του πιστοποιητικού SSL

SEO και SSL

SEO και SSL: Πως να βελτιώσεις το SEO σου με τη χρήση του πιστοποιητικού SSL

Tον Αύγουστο του 2014 η Google σε σχετική ανακοίνωσή της μας γνωστοποίησε ότι η χρήση HTTPS περιβάλλοντος στα websites θα αποτελούσε στο εξής παράγοντα για την κατάταξή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης. Δεδομένης της ισχύος και του κύρους που φέρει το συγκεκριμένο brand, η Google φαίνεται με αυτή την ανακοίνωση να επηρέασε το τοπίο στον χώρο του διαδικτύου και να διαμόρφωσε νέες τάσεις για άλλη μία φορά.

Η συγκεκριμένη ανακοίνωση της Google για τη χρήση του HTTPS ως ranking signal, επαναλαμβάνει αντίστοιχες ενέργειες του παρελθόντος. Το 2010 είχε ανακοινώσει ότι η ταχύτητα του site θα συμπεριληφθεί στους παράγοντες κατάταξης και το 2013 ανέφερε ότι θα προσμετρά στα αποτελέσματά της το κατά πόσο μία σελίδα είναι mobile friendly.

Η ίδια τα τελευταία χρόνια έχει ενσωματώσει κρυπτογραφημένες συνδέσεις σε υπηρεσίες της (Gmail, Google Drive, μπάρα αναζήτησης, Google Maps κ.λπ.), έτσι ώστε να εξασφαλίσει ένα περισσότερο ασφαλές περιβάλλον για τους χρήστες της. Η χρήση του πιστοποιητικού ασφαλείας SSL με τη χρήση του HTTPS ως σήμα κατάταξης εφαρμόζει ουσιαστικά την ευρύτερη προσπάθεια της εταιρίας για ένα πιο ασφαλές διαδίκτυο πάντα και παντού, μία προσπάθεια την οποία εκφράζει με το μήνυμα “HTTPS everywhere“.

Το HTTPS & η αναγκαιότητά του

To HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) αποτελεί πρωτόκολλο επικοινωνίας, το οποίο εφαρμόζεται μέσω των Πιστοποιητικών Ασφαλείας (SSL Certificates) και δημιουργεί ασφαλή κανάλια για τη διενέργεια προστατευμένων συνδέσεων στο διαδίκτυο. Χάρη σε αυτό, κρυπτογραφείται η επικοινωνία ανάμεσα στις δύο συναλλασσόμενες πλευρές και παράλληλα πιστοποιείται η ταυτότητα του site αλλά και τoυ web server στον οποίο πραγματοποιείται η φιλοξενία. Η χρήση HTTPS διακρίνεται στο url μίας σελίδας με το “s” (secure) στο τέλος του http.

Για παράδειγμα, αντί για http://www.webone.gr/, το url γίνεται https://www.webone.gr/

Με το https – και άρα με τη χρήση SSL – ο χρήστης μπορεί να γνωρίζει:

Την ταυτότητα του site που επισκέπτεται και ότι οι ενέργειες που πραγματοποιεί στο site και τα δεδομένα που μεταδίδονται κατά την επικοινωνία του με αυτό, παραμένουν προστατευμένα

Η ανάγκη για ασφάλεια στην επικοινωνία και την πλοήγηση στο διαδίκτυο έχει μεγαλώσει, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά η συχνότητα με την οποία πραγματοποιούνται κακόβουλες ενέργειες στον συγκεκριμένο χώρο.

Πώς μπορεί όμως ο χρήστης να παραμένει συνεχώς προστατευμένος σε όλη τη διάρκεια της online δραστηριότητάς του; Με το Always-On SSL (AOSSL), το οποίο εφαρμόζει HTTPS περιβάλλον για όλα τα δεδομένα ενός site και όλες τις σελίδες του.

Στο AOSSL δεν αρκεί να είναι σε HTTPS μόνο η login ή η σελίδα πληρωμής ενός site, αλλά όλες οι εσωτερικές σελίδες και το περιεχόμενο συμπεριλαμβανομένων των αρχείων CSS, widgets, java script, φωτογραφιών, videos κ.λπ., έτσι ώστε να παρέχεται αδιάλειπτη προστασία στους online χρήστες καθ’ όλη τη διάρκεια της πλοήγησής τους. Οποιοδήποτε component δεν βρίσκεται σε https, είναι εν δυνάμει εκμεταλλεύσιμο για υποκλοπή δεδομένων ή την εκτέλεση επίθεσης.

Η Google αναγνωρίζοντας λοιπόν την ανάγκη για συνεχή προστασία, επιλέγει να την αναδείξει, ανταμείβοντας σελίδες οι οποίες θα εφαρμόσουν την Always-On SSL προστασία, με καλύτερες κατατάξεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το HTTPS ως παράγοντας κατάταξης

Στη σχετική ανακοίνωσή της η Google αναφέρει ότι η χρήση HTTPS θα αποτελεί αρχικά μικρής κλίμακας κριτήριο, με πολύ μικρό ποσοστό συμμετοχής στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων κατάταξης. Έτσι, οι διαχειριστές ιστοσελίδων θα έχουν στη διάθεσή τους χρόνο να προχωρήσουν στις απαραίτητες προσαρμογές για το site τους.

Ένα ερώτημα που προκύπτει, είναι αν η εγκατάσταση και χρήση SSL σε όλο το site μπορεί να εγγυηθεί καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η απάντηση είναι ότι βοηθάει στην κατάταξη, αλλά από μόνη της η χρήση πιστοποιητικού δεν επαρκεί για την τελική διαμόρφωση των αποτελεσμάτων. Μία σελίδα με ποιοτικό, αξιόπιστο, χρήσιμο και συνεχώς ενημερωμένο περιεχόμενο, θα επιτυγχάνει πάντα καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με μία σελίδα η οποία δεν εφαρμόζει τίποτα από τα παραπάνω και απλά παρέχεται σε https περιβάλλον.

Eνώ, λοιπόν, η Google προσμετρά ακόμη σε μικρό ποσοστό τη χρήση SSL στα αποτελέσματα κατάταξης, μπορείς να προετοιμαστείς κατάλληλα, προσαρμόζοντας τη σελίδα σου σε HTTPS περιβάλλον. Με τη χρήση SSL άλλωστε, εκτός από βελτιωμένο SEΟ, θα έχεις εξασφαλίσει παράλληλα για τους επισκέπτες του site σου συνεχή και αδιάλειπτη προστασία!

Ελάτε σε επαφή μαζί μας για να εγκαταστήσουμε στο site σας το πιστοποιητικό ασφαλείας SSL

Μοιράσου το