Opt-in forms: Τι είναι και πώς να τις χρησιμοποιήσεις αποτελεσματικά

Opt-in forms

Opt-in forms: Τι είναι και πώς να τις χρησιμοποιήσεις αποτελεσματικά

1. Διάλεξε τη μορφή και την κατάλληλη τοποθεσία για τις opt-in forms σου

Ο κάθε αναγνώστης του site σου θα διαθέσει μόλις μερικά δευτερόλεπτα, για να επεξεργαστεί τη φόρμα που θα εμφανιστεί στην οθόνη του. Γι’ αυτόν τον λόγο, χρειάζεται να του μεταδόσεις την κατάλληλη πληροφορία με όσο γίνεται πιο κατανοητό και άμεσο τρόπο, ώστε να παρακινηθεί σε αυτό το μικρό διάστημα να κάνει την εγγραφή του.

Το design και τα χρώματα που θα επιλέξεις για την κάθε opt-in form, θα συνθέσουν την πρώτη εντύπωση του αναγνώστη απέναντι στη φόρμα, οπότε φρόντισε να δώσεις μεγάλη προσοχή κατά την επιλογή τους: κράτα απλό τον σχεδιασμό της, μελέτησε τα χρώματα που είναι πιθανότερο να τραβήξουν την προσοχή του κοινού σου ανάλογα με την ηλικία, το φύλο κ.λπ., και, τέλος, φρόντισε να ανταποκρίνονται στην παλέτα των χρωμάτων του site σου. Επίσης, η θέση στην οποία θα βρεθεί η φόρμα μέσα στο site, έχει αντίκτυπο στις επιλογές του αναγνώστη σου.

Η τοποθέτηση των opt-in forms συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείσαι, αφού οι αναγνώστες του κάθε κλάδου είναι πιθανό να αντιδράσουν διαφορετικά. Μερικές δοκιμές θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις καλύτερα τους δικούς σου αναγνώστες. Θυμήσου ότι σε κάθε περίπτωση θα χρειαστεί να κάνεις προσωπική έρευνα αλλά και αρκετά a/b tests, για να δεις ποιες από αυτές είναι περισσότερο αποτελεσματικές για το site σου, αφού, όπως είπαμε, κάθε κοινό διαφοροποιείται ως προς τις προτιμήσεις του.

2. Διάλεξε προσεκτικά το κείμενο της opt-in form

Ένα κρίσιμο σημείο στη διαδικασία σχεδίασης των opt-in forms, είναι η επιλογή του κειμένου που θα συμπεριλάβεις για να παροτρύνεις τους χρήστες να εγγραφούν. Ο χρήστης θα διαθέσει μόνο μερικά δευτερόλεπτα για να διαβάσει τα οφέλη μιας πιθανής εγγραφής, οπότε το κείμενο θα πρέπει να είναι σύντομο, περιεκτικό και να μην αφήνει καμία αμφιβολία για τα θετικά στοιχεία που θα του προσφέρει. Προσπάθησε να διατηρήσεις το κείμενο σε έκταση 2-3 γραμμών και φρόντισε να τονίσεις με bold τα πιο σημαντικά σημεία, ώστε η προσοχή του αναγνώστη να στραφεί σε αυτά, ακόμα κι όταν κάνει ένα απλό scroll down. Σε περίπτωση που θέλεις να προβείς σε εκτενέστερη ανάλυση, μπορείς να φτιάξεις μια dedicated subscription page, στην οποία θα παραπέμψεις τον χρήστη ώστε να μπορέσει να μάθει όλα όσα του προσφέρεις μέσω του email marketing.

3. Ζήτησε μόνο το email του χρήστη

Το email του αναγνώστη σου είναι το κυριότερο στοιχείο που θα χρειαστείς για να συνεχίσεις την επικοινωνία μαζί του, οπότε καλό θα ήταν να περιοριστείς σε αυτό και να αποφύγεις να του ζητήσεις περισσότερες πληροφορίες, όπως ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης κ.λπ.

Αν η φόρμα ζητάει περισσότερα στοιχεία, αυξάνονται οι πιθανότητες να μην ολοκληρώσει την εγγραφή του. Αν, παρ΄ όλα αυτά, σε ενδιαφέρει να συλλέξεις επιπλέον στοιχεία για στατιστικούς ή εταιρικούς λόγους, υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να το πετύχεις, μέσω ερωτηματολογίων και ερευνών που μπορείς να στείλεις μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής.

Παράλληλα, φρόντισε να ενημερώσεις τον χρήστη ότι το email του δε θα χρησιμοποιηθεί για την αποστολή spam μηνυμάτων, αλλά μόνο για το λόγο που έχει εγγραφεί στη λίστα σου: τη λήψη σχετικών προσφορών, την ενημέρωσή του, κ.λπ. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεις την εμπιστοσύνη που νιώθει απέναντί σου και αυξάνεις την πιθανότητα να εγγραφεί.

4. Δώσε έμφαση στο Call to Action της εγγραφής

Τόσο η σχεδίαση όσο και το λεκτικό περιεχόμενο στο κουμπί της φόρμας αποτελούν καταλυτικούς παράγοντες για ένα επιτυχημένο conversion. Καλό θα είναι να παρακολουθείς τις τάσεις στο design και να κάνεις τις ανάλογες προσαρμογές, αν κριθεί απαραίτητο, ώστε να ενισχύσεις την opt-in form στο σύνολό της.

Σε περίπτωση που προσφέρεις κάποιο δώρο, αξιοποίησε την περίσταση για να διαμορφώσεις ένα ανάλογο call to action. Ακόμα κι αν δεν προσφέρεις κάποιο freebie, τόλμησε να εφαρμόσεις διαφορετικές προτροπές για τη μετατροπή του χρήστη σε συνδρομητή. Ίσως χρειαστούν κι εδώ μερικές δοκιμές, αλλά σύντομα θα διαπιστώσεις τι ακριβώς προτιμάει το κοινό σου.

5. Επιδίωξε το double opt-in

Η διαδικασία του double opt-in περιλαμβάνει την επιβεβαίωση του email ενός νέου subscriber, σε αντίθεση με το single opt-in, κατά το οποίο αρκεί η συμπλήρωση του email. Παρόλο που η συγκεκριμένη διαδικασία απαιτεί ακόμα ένα βήμα από την πλευρά του αναγνώστη, κρατάει την λίστα σου καθαρή και σου εξασφαλίζει, σε κάποιον βαθμό, ότι τα emails δεν θα καταλήξουν στα spam των συνδρομητών σου. Επίσης, η εξασφάλιση μιας καθαρής και ποιοτικής λίστας, θα σου παρέχει αντιπροσωπευτικά στατιστικά σχετικά με το κοινό σου (open rate, click through rate κ.λπ.) και θα σε βοηθήσει να εξάγεις σωστά συμπεράσματα σχετικά με ενδεχόμενες διορθωτικές κινήσεις που πρέπει να κάνεις στο σχεδιασμό των emails που στέλνεις. Τέλος, θα σου εξαφαλίσει ότι η λίστα θα αποτελείται από χρήστες που ενδιαφέρονται πραγματικά και επιδιώκουν να λαμβάνουν ενημερώσεις από εσένα.

6. Εστίασε στο πολύτιμο περιεχόμενο

Υπάρχουν διάφορες πρακτικές με τις οποίες μπορείς να αυξήσεις τη λίστα των συνδρομητών σου και η εμπειρία μάς έχει δείξει ότι η πιο αποτελεσματική αυτών είναι η προσφορά ενός δώρου. Βέβαια, ένα δημοφιλές δώρο μπορεί να γίνει πόλος έλξης χιλιάδων subscribers, οπότε είναι πιθανό πολλοί από αυτούς να μην ενδιαφέρονται πραγματικά για το περιεχόμενό σου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αδρανούν ως προς τις καμπάνιες σου ή να διαγράφονται τελικά από τη λίστα σου, με αποτέλεσμα να επιστρέψεις κάποια στιγμή στο σημείο απ’ όπου ξεκίνησες.

Φρόντισε το κίνητρο που θα προσφέρεις στην opt-in form να αντανακλά τις πραγματικές ανάγκες των αναγνωστών σου. Δεν χρειάζεται να είναι ένα ακριβό tablet, αλλά κάτι που θα επιθυμούν να αποκτήσουν, γιατί θα τους προσφέρει διαχρονική αξία.

7. Φτιάξε τις μόνος σου!

Δύο αρκετά εύχρηστα εργαλεία για τη δημιουργία opt-in forms είναι το Optinmonster και το Optinskin, τα οποία είναι διαθέσιμα σε premium πακέτα. Μέσα από αυτά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και να μεταβάλεις τα έτοιμα templates ή να δημιουργήσεις δικές σου φόρμες με τη χρήση κώδικα. Αφότου τις σχεδιάσεις, έχεις τη δυνατότητα να τις συνδέσεις με τον email marketing πάροχο που χρησιμοποιείς (MailChimp, Constant Contact, κ.λπ.), ώστε οι συνδρομητές να καταχωρούνται αυτόματα.

Μοιράσου το