Καλάθι αγορών φτιάχνει η Google

Καλάθι αγορών φτιάχνει η Google για να χτυπήσει την Amazon

O δημοφιλής τεχνολογικός κολοσσός Google θα συνεργαστεί με μεγάλους ομίλους λιανικής, όπως η Walmart, μέσω του προγράμματος Shopping Αctions, το οποίο θα τους παρέχει τη δυνατότητα να διαθέτουν τον δικό τους κατάλογο προϊόντων για να αυξήσουν τους καταναλωτές τους. Εν ολίγοις, τα προϊόντα τους δεν θα αναζητούνται μόνο μέσω του Google Search, αλλά θα δημιουργηθεί ένας κατάλογος στην πλατφόρμα αγορών Google Express και Google Assistant για κινητά τηλέφωνα και για ψηφιακούς προσωπικούς βοηθούς (voice devices). Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, αυτή η συνεργασία θα αφορά την Google και τις εταιρείες Target Corp, Walmart, Home Depot, Costco Wholesale, Ultra Beauty.

Σε αντάλλαγμα των υπηρεσιών που θα προσφέρει η Google, οι λιανέμποροι θα αποδίδουν ένα ποσό από την αγορά που θα πραγματοποιούν οι καταναλωτές ως προμήθεια. Το συγκεκριμένο ποσό θα είναι διαφορετικό σε σχέση με τα ποσά που είθισται να καταβάλουν οι παραπάνω εταιρείες για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στην υπηρεσία της Google. Σημειώνεται, επίσης, ότι οι εταιρείες λιανικής θα προσφέρουν, μέσω της Google, ειδικές προσφορές για όσους πελάτες προχωρούν σε συχνές αγορές των προϊόντων τους. Οπως μεταδίδει το Reuters, στόχος αυτής της συνεργασίας είναι να «επηρεαστούν οι αγοραστικές επιλογές» των καταναλωτών, αλλά και να ενισχύσουν οι εταιρείες την παρουσία τους στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce). Επιπλέον, αυτή η κίνηση θα βοηθήσει τους παραπάνω ομίλους λιανικής να ανταγωνιστούν τον κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου, Amazon. Aπό την άλλη, η Google προσδοκά αύξηση των αγορών που πραγματοποιούνται μέσω υπολογιστών, κινητών τηλεφώνων και έξυπνων συσκευών, οι οποίες διαθέτουν και ψηφιακό προσωπικό βοηθό.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο λιανικών πωλήσεων της Google, Ντάνιελ Αλέγκρε, η Google παρατήρησε ότι δεκάδες εκατομμύρια καταναλωτές έστελναν εικόνες με προϊόντα και ρωτούσαν: «Πού μπορώ να το βρω αυτό;». «Από πού θα μπορούσα να το αγοράσω;». «Πόσο και πώς θα κάνω τη συναλλαγή;». Μέχρι πρότινος, η μοναδική επιλογή των καταναλωτών, στο πλαίσιο της αναζήτησής τους στο Google, ήταν η αγορά ενός προϊόντος που διατίθεται από την Amazon. Το νέο, όμως, πρόγραμμα της Google, το Shopping Actions, θα είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ και θα απευθύνεται σε όλους τους λιανέμπορους, ανεξαρτήτως της οικονομικής επιφάνειάς τους. Με αυτόν τον τρόπο οι αλυσίδες λιανικής θα μπορούν να κρατήσουν τους καταναλωτές τους και να τους αποτρέψουν από το να στραφούν στην Amazon.

Ο κ. Αλέγκρε επισήμανε ότι η Google προσπαθεί να διαφοροποιηθεί από αυτά που αρέσουν στην Amazon, διότι «βλέπουμε τον εαυτό μας ως εταιρεία που διευκολύνει το λιανεμπόριο. Εμείς αποτελούμε μέρος της λύσης για τους λιανέμπορους, προκειμένου να γίνουν καλύτερες συναλλαγές και να έρθουν πιο κοντά με τους καταναλωτές». Ενδεικτικά, τους τελευταίους έξι μήνες η Target ανέφερε ότι τα προϊόντα που υπήρχαν στο καλάθι αγορών των καταναλωτών, μέσω της Google Express, σημείωσαν αύξηση περίπου 20%, εξαιτίας της συνεργασίας της εταιρείας με τον τεχνολογικό κολοσσό. Οι λιανέμποροι επιθυμούν να διεισδύσουν στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικών πωλήσεων, που γίνεται με φωνητική παραγγελία. Πρόκειται για μία αγορά στην οποία κυριαρχεί η Amazon μέσω της δημοφιλούς συσκευής Echo home.

πηγή: kathimerini.gr

Μοιραστείτε το άρθρο