Inbound vs Outbound Marketing

Το μάρκετινγκ είναι μέρος της καθημερινής μας ζωής. Με την προηγμένη τεχνολογία, σήμερα το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι ένα από τα ισχυρότερα κανάλια μάρκετινγκ καθώς το διαδίκτυο απλοποιεί τις συναλλαγές. Οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν από οπουδήποτε, ανεξάρτητα από τη φυσική τοποθεσία τους και μπορούν να συνδεθούν άμεσα με τους παρόχους και να αγοράσουν αγαθά και υπηρεσίες. Συνοπτικά, οι καταναλωτές γίνονται πιο ισχυροί. Οι σημερινοί καταναλωτές είναι πιο σοφοί και πιο αόριστοι Το διαδίκτυο έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι πραγματοποιούν μια αγορά. Πριν μερικά χρόνια, όταν ένας καταναλωτής ερευνούσε μια αγορά, έπρεπε να επικοινωνήσει με τον πωλητή. Τώρα, χάρη στο διαδίκτυο, οι καταναλωτές μπορούν να ερευνήσουν το προϊόν χωρίς να χρειάζεται να πάνε πρώτα στον πωλητή.

Outbound Marketing

Για δεκαετίες, το outbound μάρκετινγκ υπήρξε ένας τρόπος προώθησης για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Το outbound μάρκετινγκ στέλνει μια ανακοίνωση προς τα έξω και απευθύνεται στον οποιονδήποτε, παρά το γεγονός ότι γνωρίζει ότι η πλειοψηφία σε όσους εκτίθενται το μήνυμα μπορεί να μην τους ενδιαφέρει. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, το κλίμα του κλάδου έχει αλλάξει. Αν και το outbound μάρκετινγκ ήταν κάποτε η πιο αποτελεσματική μορφή μάρκετινγκ, το inbound μάρκετινγκ παίρνει γρήγορα τη θέση του. Η μείωση της δημοτικότητας του outbound μάρκετινγκ οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης(social media), γεγονός που επιτρέπει στα brand να επωφεληθούν από το μάρκετινγκ που πραγματοποιείται σε πραγματικό χρόνο. Το inbound μάρκετινγκ ενσωματώνει νέα μέσα όπως τα κοινωνικά δίκτυα, το blogging και τις πληρωμένες διαφημίσεις, τα οποία προσφέρουν την ευκαιρία για μια πιο στοχοθετημένη μορφή διαφήμισης. Το inbound μάρκετινγκ δε στοχεύει μόνο στους σωστούς ανθρώπους, αλλά επιτρέπει επίσης στους πελάτες να δώσουν τη συγκατάθεσή τους πριν ξεκινήσει η διαφήμισή.

Τι είναι το Inbound Marketing

Το πρώτο πράγμα που διαφοροποιεί το inbound από το outbound μάρκετινγκ είναι ότι τα κανάλια και τακτικές που χρησιμοποιούνται, στο μάρκετινγκ αποσκοπούν στο να κερδίσουν την προσοχή, αντί να διακόψουν τη προσοχή από κάτι άλλο.Το inbound μάρκετινγκ είναι μια συλλογή στρατηγικών και τεχνικών μάρκετινγκ που εστιάζονται στην έλξη (pull) δυνητικών πελατών (leads) προς μια επιχείρηση και τα προϊόντα της και αφορά τη δημιουργία και τη διανομή περιεχομένου. Δημιουργώντας περιεχόμενο που έχει σχεδιαστεί για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και των αναγκών των ιδανικών πελατών, το inbound μάρκετινγκ προσελκύει δυνητικούς πελάτες (leads) και δημιουργεί εμπιστοσύνη και αξιοπιστία για μια επιχείρησή. Είναι μια μέθοδος έλξης των πελατών προς μια εταιρεία και τα προϊόντα της, με τέτοιο τρόπο ώστε οι πελάτες να προσεγγίζουν οι ίδιοι την εταιρεία. Αντί να αναγκάζει, μια επιχείρηση, τους καταναλωτές να δουν ένα διαφημιστικό μήνυμα, το inbound μάρκετινγκ ενθαρρύνει τους καταναλωτές να έρχονται μόνοι τους προς την επιχείρηση.

Το inbound μάρκετινγκ, πρόκειται για μια μεθοδολογία μάρκετινγκ που επικεντρώνεται στο να βρεθεί, μια εταιρεία, μέσω blogs, podcasts, eBooks, eNewsletters, ιστοσελίδων, whitepapers, βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), μάρκετινγκ κοινωνικών δικτύων (SMM) και άλλων μορφών μάρκετινγκ περιεχομένου. Δημιουργώντας περιεχόμενο ειδικά σχεδιασμένο για να προσελκύει τους ιδανικούς πελάτες, το inbound μάρκετινγκ προσελκύει δυνητικούς πελάτες (leads) στην επιχείρηση και τους κάνει να επιστρέφουν για περισσότερα.Το inbound μάρκετινγκ είναι μια πολύ πιο πολύπλοκη προσέγγιση σε σχέση με το outbound μάρκετινγκ. Κάνει ταυτόχρονη χρήση όλων των ψηφιακών καναλιών, συνεχή ενίσχυση της ιστοσελίδας, ανάπτυξη αποτελεσματικού περιεχομένου και εφαρμόζει εργαλεία μέτρησης, όλα σε συντονισμό μεταξύ τους.

Κυριότερες διαφορές

Η αποτελεσματικότητα του outbound μάρκετινγκ μειώθηκε καθώς οι καταναλωτές, αισθάνθηκαν βομβαρδισμένοι από τον καθημερινό κατακλυσμό εμπορικών μηνυμάτων. Τα διαφημιστικά μηνύματα στο ταχυδρομείο, οι εμπορικές εκθέσεις και οι τηλεπωλήσεις αποδίδουν όλο και λιγότερο. Αντίθετα, οι εταιρείες βρήκαν ότι οι μηχανές αναζήτησης, οι ιστότοποι και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν νέες ευκαιρίες.Για να συνδεθούν οι επιχειρήσεις με το σημερινό καταναλωτή, θα πρέπει να σταματήσουν να πιέζουν τα μήνυμά τους προς τους καταναλωτές και να αρχίσουν να τραβάνε τους καταναλωτές προς την επιχείρηση. Το inbound μάρκετινγκ επικεντρώνεται στο να κερδίσει τη προσοχή ενός ατόμου, κυρίως μέσω των κοινωνικών δικτύων και ελκυστικού περιεχομένου.

Το διαδικτυακό μάρκετινγκ παρέχει εργαλεία ανάλυσης τα οποία είναι εξαιρετικά μετρήσιμα και προσανατολισμένα προς τα αποτελέσματα, αποκαλύπτοντας ότι το inbound μάρκετινγκ είναι εκθετικά πιο επιτυχημένο από το outbound μάρκετινγκ, όταν οι τεχνικές του χρησιμοποιούνται σωστά. Επιπλέον, το inbound μάρκετινγκ θεωρείται ότι βασίζεται στο μάρκετινγκ,είναι λιγότερο επιθετικό αλλά πιο αποτελεσματικό,καθώς τα μηνύματα επικεντρώνονται σε ένα κοινό-στόχο που έχει προηγουμένως δώσει την άδεια για επικοινωνία, ενώ το outbound μάρκετινγκ βασίζεται στο interruption-based μάρκετινγκ, που θεωρείται παραδοσιακό μοντέλο προώθησης προϊόντων, στο οποίο οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν αυτό που κάνουν και να δώσουν προσοχή στο μήνυμα μάρκετινγκ ή να το αντιμετωπίσουν με κάποιο άλλο τρόπο.Περιεκτικές γνώσεις των τεχνικών inbound και outbound μάρκετινγκ μπορούν να εξεταστούν στον παρακάτω πίνακα.

Ιδανική στρατηγική μάρκετινγκ

Αν και είναι αλήθεια ότι πολλές παραδοσιακές τακτικές outbound μάρκετινγκ (π.χ. τηλεφωνικές κλήσεις, μαζικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) έχουν πέσει σε εύνοια, αυτές οι τεχνικές μπορούν ακόμα να είναι αποτελεσματικές. Οι σημερινοί καταναλωτές εξακολουθούν να ανταποκρίνονται στις προσπάθειες outbound μάρκετινγκ όταν χρησιμοποιούνται ευφυώς, ευθυγραμμιζόμενες με το inbound μάρκετινγκ και υποστηριζόμενες από ποιοτικές αναλύσεις δεδομένων. Η ιδανική στρατηγική μάρκετινγκ αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες που είναι εγγενείς σε αμφότερες “κατευθύνσεις” μάρκετινγκ και συνδυάζουν σκεπτικώς και τα δύο σε ένα συνεκτικό μήνυμα με μια συνολική προσέγγιση. Το inbound & outbound μάρκετινγκ θα πρέπει να θεωρούνται συμπαίκτες – όχι ανταγωνιστές.Οι ημέρες του outbound μάρκετινγκ δεν έχουν τελειώσει. Το κλειδί είναι να χρησιμοποιηθούν τεχνικές που είναι σχετικές και αποτελεσματικές. Το inbound μάρκετινγκ δε μπορεί να αντικαταστήσει το outbound μάρκετινγκ και θα υπάρχει πάντα ένας ρόλος για τακτικές outbound μάρκετινγκ.

Μοιραστείτε το άρθρο