10 Βήματα για τον ανασχεδιασμό της ιστοσελίδας σας

Για κάποιους λόγους που έτυχαν ή πέτυχαν, αντιληφθήκατε ότι η ιστοσελίδα σας χρειάζεται ανασχεδιασμό (website redesign) και μάλιστα άμεσα. Καταρχάς μην σας πιάνει πανικός. Είναι κάτι που μπορεί για εσάς να φαντάζει βουνό, αλλά για ένα εξειδικευμένο επαγγελματικό γραφείο, κατασκευής ιστοσελίδων είναι ακόμα μια πρόκληση που πρέπει να διεκπεραιώσει.
Πρόκειται για κάποιες ενέργειες, που μεν φαντάζουν απλές, αλλά χρειάζονται ανθρώπους με πείρα και γνώσεις για γίνουν σωστά. Οπότε το καλύτερο είναι να τους αναθέσετε την εφαρμογή αυτών των βημάτων, προκειμένου να γίνουν σωστά και να έχουν αποτέλεσμα.
Παρακάτω θα δούμε κάποια σταθερά βήματα, προκειμένου ο ανασχεδιασμός ιστοσελίδας, που θα κάνετε, να προσελκύσει πελάτες ή να μπορεί να ικανοποιεί τους αντικειμενικούς σας στόχους. Επίσης, ακόμα και να αναθέσετε όλο αυτό σε κάποιον επαγγελματία, θα πρέπει να απαιτήσετε να τηρηθούν με θρησκευτική ευλάβεια.
Η διαδικασία αυτή την οποία ακολουθούμε και εμείς στην WEBONE για τον ανασχεδιασμό της ιστοσελίδας ή του e-shop σας, θα σας βοηθήσει να θέσετε ξεκάθαρους στόχους και φυσικά να τους εξυπηρετήσετε μέσω του νέου site.

1. Ελέγξτε Τα Τρέχοντα Στοιχεία σας

Το πρωταρχικό βήμα είναι να ελέγξετε, τα τρέχοντα στοιχεία της ιστοσελίδας σας. Δηλαδή. Ποιες ενότητες είναι δημοφιλείς, ποιες έχουν απήχηση στον κόσμο, ποια δεδομένα προτιμούν οι χρήστες περισσότερο, τι σας έχουν πει; Αν αντιληφθείτε τι πρέπει να μείνει και τι πρέπει να φύγει είστε σε καλό δρόμο.
Αυτό μπορεί να γίνει μέσω των αναλυτικών στοιχείων, που θα πρέπει να εξετάσει ο σχεδιαστής που θα το αναλάβει και τότε θα ξέρει ακριβώς τι πρέπει να κάνει. Καλό θα είναι όλα αυτά να καταγραφούν αλλά με λεπτομέρεια. Τι εννοώ. Οι χρήστες σε όλα αυτά μπαίνουν γιατί βρίσκουν κάτι πολύ ενδιαφέρον ή απλά μπαίνουν για να ξαναφύγουν αμέσως;

2. Αναλύστε τον Ανταγωνισμό

Ένας πολύ καλός τρόπος για να κάνουμε το site μας να ξεχωρίζει, είναι να μελετήσουμε τον ανταγωνισμό. Και όταν λέμε τον ανταγωνισμό, δεν εννοούμε μόνο έναν. Μελετήστε αρκετούς ανταγωνιστές, αφιερώστε χρόνο.
Φυσικά δεν εννοούμε να τους αντιγράψετε, αλλά να πάρετε μια άποψη από τις βέλτιστες πρακτικές που μπορείτε να ακολουθήσετε, προκειμένου να έχετε να προσφέρετε ότι κι αυτοί, ίσως και καλύτερα.
Ενώ τα εξετάζετε για να πάρετε ιδέες, σημειώστε εκείνα που σας άρεσαν και εκείνα που όχι. Μπείτε στην θέση του πελάτη. Χρησιμοποιήστε τους ανταγωνιστές ως παράδειγμα προς μίμηση, αλλά και προς αποφυγή.

3. Αναθεώρηση το Στυλ σας

Αναθεωρήστε όλο το στυλ του υπάρχοντος brand. Γραμματοσειρές, αλληλουχία εμφάνισης ή αν το λογότυπο είναι ευανάγνωστο. Ο λόγος που αυτό το βήμα είναι σημαντικό, είναι γιατί θα πρέπει να είναι όλα σχεδιασμένα με συνέπεια και τάξη. Θα πρέπει το ένα να συμπληρώνει το άλλο.
Τα χρώματα έχουν συνάφεια μεταξύ τους; Τα κουμπιά έχουν τα κατάλληλο στυλ, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα; Η εικονογραφία είναι κουραστική ή όχι;
Κοιτάξτε την γενική εικόνα. Συνάδουν όλα τα στοιχεία; Μόνο έτσι θα μπορεί ο επισκέπτης να περιηγείται άνετα και χαλαρά. Οι συγκεχυμένες πληροφορίες θα τον αποσυντονίσουν και θα τον κουράσουν.

4. Ορίστε Deadline

Θα πρέπει να υπάρχει ένα εύλογο χρονικό διάστημα, για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό είναι περίπου δύο με πέντε μήνες. Ορίστε λοιπόν ένα deadline, το οποίο δεν θα πρέπει να παραβιαστεί. Όσο περισσότερο καθυστερεί, τόσο χειρότερα για το ταμείο σας.
Εξάλλου, ένας άνθρωπος που ξέρει τη δουλειά του, δεν θα χρειαστεί παραπάνω. Για να επιτευχθεί όμως αυτό, θα πρέπει να είστε σε συνεχή επικοινωνία, με το γραφείο που ανέλαβε την διεκπεραίωση. Αυτό θα ωφελήσει και εσάς, αλλά και εκείνους.

5. Θέστε Στόχους

Αλλά όταν λέμε στόχους, εννοούμε ρεαλιστικούς στόχους. Δηλαδή, τι ακριβώς περιμένετε από αυτό τον ανασχεδιασμό του site; Οι περισσότεροι φυσικά στοχεύουν στην προσέλευση περισσότερων πελατών. Αυτό όμως μπορεί να μην σημαίνει απαραίτητα και γεμάτα ταμεία.
Οπότε, θα πρέπει να ξέρετε ακριβώς τι ελπίζετε από αυτή σας την προσπάθεια.

6. Προσοχή στο User Journey

Ο κάθε πελάτης που μπαίνει στο site, πραγματοποιεί ένα συγκεκριμένο “ταξίδι” ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε. Πρόκειται για μια διαδρομή, που θα πρέπει να τον οδηγήσει στο στάδιο της αγοράς. Για να φτάσει όμως εκεί θα πρέπει πρώτα να περάσει από τα στάδια της Συνειδητοποίησης, της Αξιολόγησης και τελικά της Απόφασης.
Το site σας, θα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει την πορεία αυτών των σταδίων και να τον οδηγεί ομαλά και εύκολα από το ένα στο άλλο.

7. Το Περιεχόμενο Πάνω από Όλα

Δώστε μεγάλη σημασία στο περιεχόμενο. Φωτογραφίες, κείμενο, banners, video. Θα πρέπει να δουλεύουν όλα μαζί, συνθέτοντας ένα κοινό και ενιαίο τοπίο. Έχετε στο νου πάντα τον χρήστη. Εσάς τι θα σας άρεσε να βλέπετε ως γενική εικόνα;
Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς. Αυτό είναι γνωστό. Επίσης, φροντίστε για μοναδικό περιεχόμενο που θα είναι μόνο δικό σας. Ο άνθρωπος που θα έχει αναλάβει το project, κανονικά θα έχει στην ομάδα του, κειμενογράφο, web designer, γραφίστα και όλους αυτούς που συνθέτουν μια δυνατή ομάδα, για ένα δυνατό περιεχόμενο.

8. Επιλογή Πλατφόρμας

Σε ποια πλατφόρμα θα εμπιστευθείτε τον ανασχεδιασμό του site σας; Αυτό είναι καίριας σημασίας. Θα πρέπει να είναι απλή, λειτουργική και φιλική προς τον χρήστη. Διότι, καλά όλα τα παραπάνω που είπαμε, αλλά αν η πλατφόρμα που θα επιλέξουμε, δεν μπορεί να τα υποστηρίξει, δεν κάνουμε δουλειά.
Μια πολύ καλή επιλογή, είναι το WordPress. Δοκιμασμένο και εύχρηστο, με τεράστιες δυνατότητες και facilities, που μπορούν να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες σας.

9. Site Map

Ακούγεται κοινότυπο και συνηθισμένο αλλά δεν είναι. Επιβάλλεται να υπάρχει χάρτης περιεχομένων, για να ξέρουν οι χρήστες που βρίσκονται. Είναι λίγο παλιακή η εμφάνισή του, αλλά κάνει δουλειά.
Φροντίστε να είναι κατατοπιστικός και διαβαθμιστικός, για να πηγαίνουν κατευθείαν εκεί ακριβώς που θέλουν, όταν όλα τα άλλα τους φαίνονται δύσβατα.

10. Mockups

Θα μου πείτε τι είναι τα mockups και θα έχετε δίκιο. Mockups, είναι φωτορεαλιστικές απεικονίσεις του τελικού αποτελέσματος. Στο τελικό στάδιο, θα πρέπει να δείτε πώς θα παρουσιάζεται η ιστοσελίδα και πώς θα φαίνεται, πριν να ανέβει και πριν καν, να τελειώσει.
Από εκεί και πέρα, θα μπορούν να γίνουν οι κατάλληλες τροποποιήσεις. Το αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι αυτό ακριβώς που θέλετε.

Τα βήματα τώρα τα ξέρετε. Μένει απλά να εμπιστευθείτε την WEBONE, για τη σωστή υλοποίησή τους. Ο ανασχεδιασμός του site, μερικές φορές, αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Δεν θέλετε να μείνετε πίσω. Η απόφαση είναι δική σας… και μπορείτε να την πάρετε αφού πρώτα δείτε μερικά websites από το portfolio μας

 

Μοιραστείτε το άρθρο