Διαφήμιση στο Facebook: Tι πρέπει να κάνουμε και τι όχ

ALL POSTS

Διαφήμιση στο Facebook: Tι πρέπει να κάνουμε και τι όχι

Όπως κάθε μέσο διαφήμισης , έτσι και το Facebook έχει ορισμένα αδύνατα σημεία που καλό είναι να αποφεύγονται κατά την δραστηριοποίηση μιας εταιρίας στο συγκεκριμένο μέσο δικτύωσης.

Πολλοί Marketers έχουν δημιουργήσει τη δική τους λίστα με ενδείξεις και αντενδείξεις ωστόσο παρακάτω παρατίθενται ορισμένες ενέργειες που το ίδιο το Facebook προτείνει στους χρήστες του. Συγκεκριμένα:

Τι πρέπει να κάνουμε με την διαφήμιση στο Facebook:

1. Προσδιορίστε τους στόχους Μάρκετινγκ πριν από την έναρξη της διαφημιστικής εκστρατείας:

Είναι σημαντικό πριν από την δημιουργία και έναρξη της διαφημιστικής δραστηριότητας στο Facebook, όπως και σε οποιοδήποτε άλλο μέσο, να έχουν προσδιοριστεί οι στόχοι του Μάρκετινγκ.

Τι επιδιώκει δηλαδή ακριβώς ο διαφημιζόμενος να πετύχει και τι ακριβώς περιμένει. Για παράδειγμα είναι διαφορετικές οι τακτικές και ενέργειες για την προσέλκυση κοινού και διαφορετικές για την δημιουργία αναγνωρισιμότητας γύρω από το όνομα της επιχείρησης. Συνεπώς είναι καλό να έχει προσδιοριστεί ο γενικότερος στόχος της καμπάνιας.

Κατασκευή ιστοσελίδων στη Θεσσαλονίκη από την WEBONE ελάτε μαζί μας

2. Μελετήστε και στοχεύστε σωστά το κοινό-στόχο:

Το Facebook προσφέρει σε αυτόν τον τομέα σχεδόν απεριόριστες επιλογές διαμόρφωσης της οποιαδήποτε διαφήμισης σε σχέση με το στοχευόμενο κοινό. Επιλογές όσον αφορά το φύλο, την εθνικότητα, την ηλικία, τη μόρφωση και τα ενδιαφέροντα μπορούν να φέρουν εν δυνάμει πελάτες ακόμη πιο κοντά στην επιχείρηση αρκεί να αξιοποιηθούν σωστά. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθεί και το «word of mouth advertising» αφού ο διαφημιζόμενος μπορεί να επιλέξει να διαφημίζεται μόνο σε φίλους των θαυμαστών του ώστε να αυξήσει έτσι την αναγνωρισιμότητά και την απήχησή του.

3. Προσθέστε αποκλειστικές προσφορές στις διαφημίσεις σας:

Οι άνθρωποι αρέσκονται στο να νιώθουν ξεχωριστοί και οι χρήστες του Facebook δεν αποτελούν φυσικά εξαίρεση. Συνήθως οι διαφημίσεις που τραβάνε την μεγαλύτερη προσοχή είναι αυτές που εμπεριέχουν προσφορές, ευκαιρίες και κάνουν τους χρήστες να νιώθουν με κάποιο τρόπο ξεχωριστοί. Πολλές φορές οι διαφημιζόμενοι απαιτούν από τους χρήστες να γίνουν θαυμαστές της σελίδας τους προκειμένου να ενημερωθούν για την διαφήμιση κάτι που επίσης μπορεί να αυξήσει την απήχηση και τη δημοτικότητα της επιχείρησης.

4. Εναλλάσσετε – διαφοροποιήστε τις διαφημίσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα και παρακολουθήστε τα στατιστικά:

Το ενδιαφέρον των χρηστών για την διαφήμιση πρέπει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της διαφημιστικής καμπάνιας. Αυτό σημαίνει πως οι διαφημίσεις δεν θα πρέπει να είναι βαρετές και καλό θα ήταν να δημιουργούνται δύο με τρείς διαφορετικές εκδοχές της διαφήμισης ώστε να διερευνηθεί ποια έχει τη μεγαλύτερη απήχηση.

Ακόμη πάντως και όταν έχει βρεθεί η πιο ενδιαφέρουσα και ελκυστική εκδοχή, προτείνεται η έστω και μικρή διαφοροποίησή της ανά μήνα ώστε οι χρήστες να μην την βαριούνται και οδηγούνται σε αποστροφή από την συγκεκριμένη διαφήμιση και κατ’ επέκταση επιχείρηση. Παράλληλα καλό είναι να παρακολουθείται συστηματικά ο πίνακας ελέγχου της καμπάνιας ο οποίος παρέχει σημαντικά και βοηθητικά στατιστικά στοιχεία ώστε να ελέγχεται ανά πάσα στιγμή η πορεία και η αποτελεσματικότητα της καμπάνιας.

Τι δεν πρέπει να κάνουμε με την διαφήμιση στο Facebook

1. Μην χρησιμοποιείτε το Facebook σαν ένα μέσο μαζικής προβολής:

Είναι αλήθεια ότι η απήχηση και η έκταση του Facebook είναι πραγματικά τεράστια – μεγάλο μέρος της ιντερνετικής κοινότητας έχει ένα λογαριασμό στο facebook – αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να χρησιμοποιείται σαν ένα μεγάφωνο προβολής του οποιουδήποτε μηνύματος. Οι χρήστες του Facebook δεν εκτιμούν άσχετες διαφημίσεις στη σελίδα τους συνεπώς θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στον προσδιορισμό του κοινού- στόχου.

2. Μην στέλνετε τους χρήστες σε άσχετες διαδικτυακές τοποθεσίες μέσω των διαφημίσεων:

Το να κάνετε τους χρήστες να επιλέξουν και να ανοίξουν την διαφήμιση, είναι και ο απώτερος στόχος της καμπάνιας. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, καλό είναι οι διαφημίσεις του Facebook να μην έχουν πολύ γενικό περιεχόμενο και να προσφέρουν κάτι συγκεκριμένο, όπως κάποια προσφορά. Συνεπώς προτείνεται «το κλικ» των χρηστών πάνω στη διαφήμιση, να τους οδηγεί σε ένα συγκεκριμένο προορισμό, απολύτως σχετικό με το περιεχόμενο της διαφήμισης.

Για παράδειγμα η μεταφορά στο επίσημο website της επιχείρησης μέσω της διαφήμισης θεωρείται «κακός» προορισμός, όπως και η μεταφορά στην σελίδα της επιχείρησης στο Facebook. Η μεταφορά από την άλλη, από το Facebook σε ένα website που προωθεί τη συγκεκριμένη προσφορά θεωρείται πιο αποτελεσματική και πιο πιθανό να επιτύχει και τον απώτερο σκοπό της διαφήμισης.

3. Μην επιδιώκετε την άμεση πώληση μέσω της διαφήμισης:

Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook για διασκέδαση, για την προσωπική τους ευχαρίστηση. Δεν έχουν απαραίτητα την διάθεση να αγοράσουν κάτι. Καλό θα ήταν, οι φιλοδοξίες σας να μην εστιάζονται στην απευθείας, άμεση πώληση. Αντί της αγοράς, απαιτείστε μια δράση που μπορεί να αφορά την επιβράβευση της διαφήμισης με ένα «Like» στην επαγγελματική σελίδα ή την διάδοση αυτής, προκειμένου να γίνει δυνατή η προβολή του περιεχομένου της διαφήμισης.

Διαφορετικά μπορεί να ζητείται μέσα από την διαφήμιση το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του χρήστη προκειμένου να επιτευχθεί μια μελλοντική διερευνητική επαφή. Αυτές οι ενέργειες μπορούν να κάνουν κατά κάποιο τρόπο πιο διασκεδαστικές τις διαφημίσεις ούτως ώστε και οι χρήστες να μην νιώθουν πως οι επιχειρήσεις εισβάλλουν στο Facebook με στόχο την πώληση.

4. Μην στήσετε την σελίδα ή την διαφήμιση στο Facebook και την ξεχάσετε:

Όπως προαναφέρθηκε, το σύστημα διαφημίσεων του Facebook παρέχει ένα πίνακα ελέγχου με πολλές πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία που ενημερώνεται συνεχώς. Συνεπώς θα ήταν κρίμα να μην αξιοποιείται η συγκεκριμένη λειτουργία σε καθημερινή βάση.

Μια καμπάνια στο Facebook χρειάζεται συνεχή παρακολούθηση και διαμόρφωση όπως ακριβώς και μια διαφημιστική καμπάνια σε οποιοδήποτε άλλο μέσο. Δεν θα υπάρχει πιθανότατα κανένα αποτέλεσμα αν στήσετε μια καμπάνια και την παρατήσετε εκεί. Αν στόχος είναι η μεγιστοποίηση της επιστροφής της επένδυσης (ROI), τότε οφείλετε να αντιμετωπίσετε την διαφημιστική καμπάνια στο Facebook σαν μια συνεχή διαδικασία συλλογής δεδομένων, ανάλυσης αυτών και παραμετροποίησης.

Σε κάθε περίπτωση η ομάδα μου και εγώ είμαστε εδώ για να λύσουμε κάθε απορία σου σχετικά με το την διαφήμιση του website σου στο Facebook και θα χαρούμε πολύ να κάνουμε και ένα review της σελίδας σου προκειμένου να σε συμβουλέψουμε για τα επόμενα βήματα. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μας το ζητήσεις.

Δείτε ακόμη:

Social Media Marketing συμβουλές για ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων

Πώς να εκμεταλλευτείτε το Facebook στην επιχείρησή σας

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!