Προσδιορισμός και έλεγχος της απόδοσης επένδυσης (ROI) στο διαδίκτυο

Προσδιορισμός και έλεγχος της απόδοσης επένδυσης (ROI) στο διαδίκτυο

Προσδιορισμός και έλεγχος της απόδοσης επένδυσης (ROI) στο διαδίκτυο

Οι στρατηγικές βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης,(SEO, strategy) ακόμη και αν είναι ανέξοδες απαιτούν πολύ χρόνο και ιδιαίτερη προσοχή μακροπρόθεσμα. Ο χρόνος που χρειάζεται δεν είναι δωρεάν, καθώς μια επιχείρηση θα πληρώσει έναν εργαζόμενο για να κάνει τη δουλειά ή τις υπηρεσίες μιας εταιρείας που εξειδικεύεται πάνω στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για τον καθορισμό της απόδοσης της επένδυσης των στρατηγικών του Διαδικτυακού Μάρκετινγκ. Η απόδοση της επένδυσης για το Διαδικτυακό Μάρκετινγκ περιλαμβάνει μια συνεχή προσοχή για στοχευμένη κίνηση από τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Η στοχευμένη κίνηση είναι η κίνηση που ολοκληρώνει τους στόχους της ιστοσελίδας, συμπεριλαμβανομένης της εγγραφής σε ενημερωτικά δελτία (newsletter signups), εγγραφή σε φόρμες επικοινωνίας, ή τις αγορές. Για να γίνει αυτό, είναι σημαντικό να συνδεθούν διαφορετικά δεδομένα και πληροφορίες που παρέχονται από τις τεχνικές SEO, Google AdWords, Social Media, E-mail Marketing κ.α. Για τη δημιουργία των σχέσεων και αναφορών, το Google προσφέρει δωρεάν λογισμικό που ονομάζεται Google Analytics.

Google Analytics

Για τον προσδιορισμό της απόδοσης της επένδυσης, τα web analytics λογισμικά είναι αυτά που χρησιμοποιούνται συνήθως. Το Google Analytics είναι ένα από αυτά και εντάσσεται στα ανέξοδα λογισμικά καθώς είναι πλήρες και εντελώς δωρεάν. Η κύρια χρήση αυτού του λογισμικού είναι να υποστηρίζει την διαδικασία λήψης αποφάσεων, την μέτρηση της απόδοσης των λέξεων-κλειδιών και τις διαφημίσεις και να παρέχει λεπτομερείς μετρήσεις από διάφορους παράγοντες. Στην πραγματικότητα, επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να μετρήσουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου των ιστοσελίδων τους. Παρέχει μια λεπτομερή ανάλυση που επιτρέπει τους διαχειριστές της ιστοσελίδα να εντοπίσουν τις περιοχές βελτίωσης σε σύγκριση με επιτυχημένες περιόδους ανάλογα με τις επισκέψεις, την κυκλοφορία, το ποσοστό εγκατάλειψης, κ.α..

Το Google Analytics δίνει την δυνατότητα στον διαχειριστή να δημιουργήσει προσαρμοσμένες αναφορές για να τονίσει τις συγκεκριμένες ανάγκες του κάθε χρήστη. Ένα από τα πλεονεκτήματα του Google Analytics είναι ότι ενημερώνεται αυτόματα για όλα όσα συνέβησαν στην ιστοσελίδα. Ως εκ τούτου, ο διαχειριστής μπορεί να δει ανά πάσα στιγμή τον αριθμό των ατόμων σχετικά με την ιστοσελίδα, τη γεωγραφική τους θέση, αν εισήλθαν στην σελίδα από κάποιο άλλο σύνδεσμο και ποια σελίδα βλέπουν. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό, καθώς ο διαχειριστής μπορεί να δει άμεσα την αποτελεσματικότητα οποιουδήποτε πρόσθετου περιεχομένου ή την εξέλιξη στην ιστοσελίδας.

report-google analyticsΕπίσης, είναι διαθέσιμες και οι προσαρμοσμένες αναφορές, οι οποίες επιτρέπουν στο χρήστη να επεξεργαστεί πιο περίπλοκη ανάλυση, επιλέγοντας τα κριτήρια (π.χ. πόλη, browser, κ.α.) και τους δείκτες μέτρησης για αυτά (π.χ. τις επισκέψεις, τις προβολές σελίδας, το ποσοστό εγκατάλειψης, κ.α.). Επιπλέον, ο διαχειριστής μπορεί να εμφανίσει διάφορες εκθέσεις σε μία μόνο σελίδα. Αυτό γίνεται για να συγκριθούν και να απομονωθούν κάποια δεδομένα από διαφορετική ανάλυση. Εκτός αυτού, ο διαχειριστής μπορεί να κατανοήσει την επιτυχία ή όχι της ιστοσελίδας με την πάροδο του χρόνου.

Επιπροσθέτως, το Google Analytics μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βρεθεί το καλύτερο περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Περιλαμβάνει πόσο χρόνο ξοδεύουν οι χρήστες σε κάθε σελίδα, πόσες φορές τις επισκέπτονται και πόσο συχνά μετατρέπουν μια επίσκεψη σε μια αγορά. Τα χαρακτηριστικά αυτά είναι πολύ ενδιαφέροντα για τις επιχειρήσεις, καθώς μπορούν να δουν ποιοι είναι οι πιθανοί πελάτες που πραγματικά αναζητούν τα προϊόντα/ υπηρεσίες και πώς αυτοί κινούνται μέσα στην ιστοσελίδα.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, στην διαδικασία της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης, είναι σημαντικό η ιστοσελίδα να μπορεί να φορτώνει γρήγορα. Μέσω του λογισμικού Google Analytics προτείνεται μια ανάλυση για την ταχύτητα της ιστοσελίδας, για τους σπασμένους συνδέσμους, κ.α., προκειμένου να επιτευχτεί μια πλήρη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας, το οποίο και θα συμβάλει στην κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

analytics-speedSocialReports

Δεδομένου ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα μεγάλο μέρος του Διαδικτυακού Μάρκετινγκ, το Google Analytics προτείνει τη δημιουργία εκθέσεων από κοινωνικά δίκτυα. Ο στόχος είναι να μετρηθεί η σημαντικότητα των στρατηγικών μέσω των κοινωνικών δικτύων σε σχέση με τους επιχειρηματικούς στόχους και το βαθμό μετατροπής (conversion rate).

Υπογραμμίζοντας την απόδοση της επένδυσης των κοινωνικών δικτύων δεν είναι ένα εύκολο έργο. Οι εκθέσεις αυτές δείχνουν τους βαθμούς μετατροπής (conversion rate) από τις επισκέψεις στα κοινωνικά δίκτυα και τη χρηματική αξία τους. Είναι ιδανικό, καθώς δείχνει την επίδραση των κοινωνικών δικτύων στους στόχους της επιχείρησης, και πιο περιεχόμενό οδηγεί σε conversion από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων.

Νέες κοινωνικές πλατφόρμες εμφανίζονται κάθε μήνα. Είναι σημαντικό για την επιχείρηση να καταλάβει με ποίες από αυτές κάνει το μεγαλύτερο κέρδος και ποιες προκαλούν την υψηλότερη κίνηση στην ιστοσελίδα.

Τέλος, το τελευταίο χαρακτηριστικό για τις στρατηγικές μέσω των κοινωνικών δικτύων είναι ότι είναι δυνατό να παρουσιάσει το πώς οι επισκέπτες εκτιμούν τα άρθρα στις πλατφόρμες των κοινωνικών και πώς τα μοιράζονται. Για παράδειγμα, η επιχείρηση είναι σε θέση να γνωρίζουν σε ποιους αρέσουν οι δημοσιεύσεις της (Google +1, Facebook likes).

Μοιράσου το