Meta Description και οι καλύτερες πρακτικές

Meta Description

Meta Description και οι καλύτερες πρακτικές

Τι είναι οι Meta Descriptions περιγραφές

Οι Meta Description– περιγραφές, οι οποίες αποτελούν HTML γνωρίσματα που παρέχουν ακριβείς και συνοπτικές επεξηγήσεις του περιεχομένου των ιστοσελίδων στους χρήστες, χρησιμοποιούνται ευρέως από τις μηχανές αναζήτησης κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων αναζήτησης με σκοπό την υπόδειξη ενός αποσπάσματος προεπισκόπησης μίας δεδομένης σελίδας.

Οι ετικέτες αυτές, παρότι, σύμφωνα με αρκετές πηγές πληροφοριών στο Διαδίκτυο αλλά και επίσημες πηγές ενημέρωσης των μηχανών αναζήτησης, δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την κατάταξη των αποτελεσμάτων, αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικές για την προσέλκυση επισκεπτών από τις σελίδες των αποτελεσμάτων των μηχανών . Πρόκειται για μικρές παραγράφους που δίνουν τη δυνατότητα στους διαχειριστές της σελίδας να διαφημίσουν περιεχόμενο στους χρήστες των μηχανών και να τους γνωστοποιήσουν τι σχέση έχει ακριβώς η σελίδα με τον όρο αναζήτησης.

Τονίζεται εδώ ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν δεσμεύονται να χρησιμοποιήσουν την ετικέτα περιγραφής για να περιγράφουν την ιστοσελίδα, σε κάθε αναζήτηση που αυτή επιστρέφει ως αποτέλεσμα, αλλά τείνουν να την χρησιμοποιούν εφόσον το ερώτημα της αναζήτησης βρίσκεται μέσα στο περιεχόμενο που αποδίδεται σε αυτήν. Με τον τρόπο αυτό, οι μηχανές αναζήτησης καταφέρνουν να τοποθετήσουν μία σχετική περιγραφή, κάτω από τον τίτλο του κάθε αποτελέσματος που επιστρέφουν στον χρήστη για μία αναζήτηση, ακόμη κι αν δεν έχει οριστεί κάποια Meta ετικέτα περιγραφής.

Παράλληλα, όπως αναλύεται παρακάτω, οι META ετικέτες δίνουν τη δυνατότητα στον διαχειριστή να ελέγξει λίγο περισσότερο την περιγραφή που συνοδεύει τα αποτελέσματα αναζήτησης, ή και, εάν επιθυμεί, να μη συμπεριλάβει καμία περιγραφή.

Σύνταξη

Όπως όλες οι META ετικέτες, η περιγραφή γράφεται στον <HEAD> τομέα του HTML κώδικα ως εξής:

<head><metaname=»description»content=»Το κείμενο αυτό αποτελεί παράδειγμα meta περιγραφής.» /> </head>

Καλύτερες πρακτικές για την συγγραφή των Meta Description

α) Οι meta description περιγραφές μπορούν να έχουν απεριόριστο μήκος, σε χαρακτήρες. Όμως, οι μηχανές αναζήτησης δεν εμφανίζουν περισσότερους από 160 χαρακτήρες. Επομένως, είναι σαφές ότι κάθε διαχειριστής έχει τη δυνατότητα να ορίσει όσο μακροσκελή περιγραφή επιθυμεί, στις meta ετικέτες, αλλά ο βέλτιστος έλεγχος ως προς το παρεχόμενο απόσπασμα επιτυγχάνεται περιορίζοντας τις περιγραφές στους 155 – 160 χαρακτήρες. Αυτό συμβαίνει διότι δε μπορεί να γνωρίζει εξ αρχής ποιο μέρος της περιγραφής θα αποκόψουν και ποιο θα εμφανίσουν.

β) Όπως και με άλλα ιδιαίτερα στοιχεία ενός HTML αρχείου, οι meta ετικέτες περιγραφής οφείλουν να είναι μοναδικές σε κάθε σελίδα αλλά και μοναδικές σε σχέση με άλλους ιστοχώρους. Αυτό συμβαίνει διότι η ετικέτα περιγραφής αποτελεί ένα από τα κριτήρια εντοπισμού σελίδων με διπλότυπο περιεχόμενο, οι οποίες τιμωρούνται με ποινές υποβάθμισης στα αποτελέσματα αναζήτησης ή και με ποινή αφαίρεσης από το ευρετήριο μίας μηχανής. Στην περίπτωση μεγάλων δυναμικών ιστοτόπων, όπου οι σελίδες παράγονται δυναμικά έως και αυτόματα και η ανάθεση μοναδικού περιεχομένου στις διάφορες ετικέτες περιγραφής είναι δύσκολη, μία λύση είναι η δημιουργία ενός δυναμικού προγραμματιστικού τρόπου ανάθεσης ετικετών περιγραφής (π.χ. με την ανάθεση, ως περιγραφής, της σύντομης περιγραφής ενός προϊόντος σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή της πρώτης πρότασης του περιεχομένου της σελίδας σε ένα blog, ή της περιγραφής της χαρακτηριστικής εικόνας ή του υπότιτλου ενός άρθρου σε μία δημοσιογραφική διαδικτυακή πύλη).

γ) Μπορεί, όντως, η ετικέτα αυτή να μην έχει τον καθοριστικό ρόλο που κάποτε είχε, όσον αφορά την κατάταξη των αποτελεσμάτων, ή να μην χρησιμοποιείται και καθόλου στους αλγορίθμους κατάταξης, όπως διατείνονται οι μηχανικοί των μηχανών αναζήτησης, όμως πρακτικά εξυπηρετεί τον σκοπό της πιο άμεσης διαφήμισης μίας σελίδας στους χρήστες των μηχανών αναζήτησης. Όπως ακριβώς ισχύει και με τον τίτλο της σελίδας, ένα αποτελεσματικό call-to-action, σε συνδυασμό με μία περιεκτική περιγραφή που θα πετύχει τα πιο σχετικά με τη σελίδα ερωτήματα αναζήτησης, θα έχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Στο σημείο αυτό, τονίζεται ότι, όπως και με τον τίτλο της σελίδας, οι λέξεις του ερωτήματος που υπάρχουν στην περιγραφή που εμφανίζεται στα αποτελέσματα τονίζονται με bold.

δ) Η μηχανή αναζήτησης της Google αποκόπτει τις περιγραφές που ακολουθούν διπλά εισαγωγικά (“). Επομένως, προτείνεται να μη χρησιμοποιούνται γενικότερα αλφαριθμητικοί χαρακτήρες, ενώ, εάν απαιτούνται τα διπλά εισαγωγικά στην ετικέτα της περιγραφής, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται δύο απλά εισαγωγικά (‘ ‘).

ε) Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα, μέσα από τη meta ετικέτα ανιχνευτών,(Meta robots tag) να μη χρησιμοποιείται κάποια περιγραφή στα αποτελέσματα μίας σχετικής αναζήτησης. Εξίσου σημαντική στρατηγική, ορισμένες φορές, αποτελεί η πρακτική να μη χρησιμοποιείται η meta ετικέτα περιγραφής καθόλου στο αρχείο HTML, όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο. Η ετικέτα περιγραφής είναι κατάλληλη όταν επιθυμείται η στόχευση 2 – 3 δημοφιλών ή κύριων λέξεων – κλειδιών. Όμως, στην περίπτωση που στοχεύονται πολλαπλές λέξεις της μακροσκελούς ουράς αναζήτησης, η επιλογή της μη ανάθεσης meta περιγραφής προσφέρει περισσότερα.

Για παράδειγμα, ορισμένες διαδικτυακές πύλες ενημέρωσης ή μεγάλα blogs που ασχολούνται με πολυποίκιλα θέματα, τουλάχιστον όσον αφορά την αρχική σελίδα όπου πολλές ειδήσεις συνυπάρχουν, είναι σκόπιμο να επιτρέπουν στις μηχανές αναζήτησης να επιλέγουν ένα απόσπασμα από το αντίστοιχο άρθρο ως περιγραφή, για να μην απωθείται ο χρήστης από άσχετες με το ερώτημά του λέξεις.

Δείτε ακόμη:

Τίτλος ιστοσελίδας γιατί είναι τόσο σημαντικός για το SEO

Μοιράσου το