Δραστηριοποίηση μιας επιχείρησης στα Social Media. Δείτε γιατί είναι απαραίτητο σήμερα

Δραστηριοποίηση μιας επιχείρησης στα Social Media

Δραστηριοποίηση μιας επιχείρησης στα Social Media. Δείτε γιατί είναι απαραίτητο σήμερα

Ο κύριος λόγος για τον οποίο προτείνεται η δραστηριοποίηση μιας επιχείρησης στα Social Media, είναι πρωτίστως η ραγδαία αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, το οποίο έχει πλέον καθιερωθεί ως η δημοφιλέστερη πηγή πληροφόρησης. Οι καταναλωτές προτού προβούν σε κάποια αγοραστική δράση, συνήθως πραγματοποιούν κάποιου είδους έρευνα.

Η έρευνα αυτή βασίζεται πλέον σχεδόν πάντα στο διαδίκτυο, και συγκεκριμένα στο λεγόμενο «Word Of Mouth» την ανταλλαγή δηλαδή απόψεων μέσω του διαδικτύου για προϊόντα και υπηρεσίες. Οι συσκευές που είναι πλέον συνδεδεμένες στο διαδίκτυο ανά πάσα στιγμή, είναι περισσότερες από τον πληθυσμό της γης. Επιπλέον όλο και περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα ενεργά τον χώρο του Social Media Marketing με πολύ θετικά αποτελέσματα, δείχνοντας τον δρόμο στις μικρομεσαίες.

Ακόμη, το σημαντικά χαμηλότερο κόστος που απαιτεί ο συγκεκριμένος τρόπος μάρκετινγκ συγκριτικά με τους κλασικούς και καθιερωμένους τρόπους, τον κάνουν ελκυστικό και προσιτό ακόμα και για μικρούς προϋπολογισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν μεγάλες εκστρατείες μάρκετινγκ. Είναι κοινώς αποδεκτό το ότι το Social Media Marketing, έχει φέρει σε άλλο επίπεδο την επικοινωνία μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών, και σε αυτό βρίσκει πλήρη εφαρμογή η αντίληψη που τοποθετεί τον πελάτη στο κέντρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Στατιστικά στοιχεία για την χρήση των social media

Παρακάτω παρατίθενται ορισμένα στατιστικά στοιχεία που αφορούν την γενικότερη χρήση των Social Media και επιβεβαιώνουν τη σημαντικότητά τους για το Μάρκετινγκ,:

  • Το 91% των ενηλίκων χρηστών του διαδικτύου, χρησιμοποιούν τα Social Media καθημερινά.
  • Το 83% των χρηστών των Social Media, πιστεύουν πως οι πλατφόρμες όπως το Facebook και το Twitter, βοηθούν τις αγοραστικές τους αποφάσεις.
  • Το 40% των ανθρώπων ξοδεύουν περισσότερο χρόνο για την διαδικτυακή παρά για την φυσική κοινωνικοποίησή τους.
  • Κάθε λεπτό της ημέρας: Πραγματοποιούνται 100.000 Tweets. 684.480 περιεχομένου που δημοσιεύεται στο Facebook. 2 εκατομμύρια αναζητήσεις πραγματοποιούνται στο Google. 48 ώρες βίντεο, μεταφορτώνονται στο YouTube. 47.000 εφαρμογές των Social Media «κατεβάζονται» από το App Store. 571 νέες ιστοσελίδες δημιουργούνται. 272.000$ ξοδεύονται από καταναλωτές σε διαδικτυακές αγορές.
  •  Το70%τωνχρηστώνSocialNetworksαγοράζουνδιαδικτυακά.
  • 53% των ενηλίκων μελών των Social Networks, «ακολουθούν» μια μάρκα.
  • 79% των Online αγοραστών, παρακινούνται να αγοράσουν από κάποιο Social Media.
  • 57%τωνMarketersαποκτούνπελάτεςμέσωτωνSocialMedia.
  • 44% αποκτούν πελάτες μέσω του Twitter.
  • Το 61% των χρηστών του Internet παγκοσμίως, αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου.
  • Οι Αμερικανοί χρήστες του διαδικτύου επικοινωνούν πλέον περισσότερο μέσω των Social Media παρά μέσω E-mail.
  • Οι εταιρίες που έχουν παρουσία στα Social Media, έχουν 55% περισσότερους επισκέπτες στις ιστοσελίδες τους.
  • 35% των σχολίων καταναλωτών σε Εταιρικές σελίδες στο Facebook, αποτελούν κομπλιμέντα για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία.
  • 9 στις 10 διαδικτυακές αναζητήσεις που αφορούν επιχειρήσεις, προϊόντα ή υπηρεσίες, οδηγούν σε κάποιου είδους δράση. Παραπάνω από τις μισές, οδηγούν σε αγορά.

Σύμφωνα με άλλη έρευνα  το 49% των χρηστών του Internet, πραγματοποίησαν αγορά στηριζόμενοι σε προτάσεις που έλαβαν από κάποιο Social Media. Προς το παρόν, μόνο το 25% των επιχειρήσεων διαθέτει σελίδα στο Facebook και ακόμη λιγότερες λογαριασμό σε κάποια άλλη Social Media πλατφόρμα.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι οι Marketers και οι επιχειρηματίες που αγνοούν το Social Media Marketing, χάνουν μια μοναδική ευκαιρία να συνδεθούν και να προσελκύσουν εκατομμύρια πιθανούς πελάτες.

Η Shama Kabani (2012) επίσης, παραθέτει τους δύο λόγους για τους οποίους η ίδια θεωρεί πως μια επιχείρηση πρέπει να δραστηριοποιείται στα Social Media, ανεξάρτητα από το μέγεθός της:

1) Τα Social Media, είναι ο χώρος όoπου βρίσκεται η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων καθημερινά. Φανταστείτε τα Social Media σαν μια παγκόσμια έκθεση προώθησης με 1 δισεκατομμύριο επισκέπτες. Ποια επιχείρηση θα έλεγε όχι στην παρουσία της εκεί αφού και το κόστος στην «έκθεση των Social Media» είναι τις περισσότερες φορές ανύπαρκτο έως μηδαμινό. Το νούμερο των 955.000.000 είναι ο αριθμός που χρησιμοποιεί το Facebook σήμερα. Εάν το Facebook ήταν χώρα ,θα ήταν η 3η μεγαλύτερη σε πληθυσμό, μικρότερη μόνο από την Κίνα και την Ινδία. Και επαναλαμβάνεται ξανά, δεν κοστίζει τίποτα για να συμμετέχει κάποιος εκεί.

2) Οι πιθανότητες να δοκιμαστεί από ένα καταναλωτή ένα προϊόν μετά από προβολή στα Social Media, είναι πλέον περισσότερες από ότι αν διαφημιστεί στην τηλεόραση. Ο λόγος είναι προφανής. Στα Social Media είναι εμφανές το φαινόμενο του «Viral Marketing». Ο συγκεκριμένος όρος, αναφέρεται στην ραγδαία εξάπλωση ενός προϊόντος, όπως ένας ιός (Viral). Οι «φορείς» του Viral Marketing, είναι οι εκατομμύρια χρήστες που δραστηριοποιούνται στα Social Media. Για να εξαπλώσουν αποτελεσματικά τον ιό, οι χρήστες προχωρούν σε συστάσεις (Recommendations) και κοινοποιήσεις (Posts). Επίσης, η έννοια του «Word Of Mouth» στα Social Media θεωρείται περίπου ταυτόσημη με το «Viral Marketing» και έχει επίσης μεγάλο ποσοστό επιτυχίας για τους εξής λόγους:

  • Το προϊόν ή την υπηρεσία, μας το προτείνουν φίλοι και όχι άγνωστοι.
  • Όταν κάποιος φίλος, έμεινε ευχαριστημένος από κάποιο προϊόν, παραθέτει συνήθως συνδέσμους (Links), εικόνες ή βίντεο με πληροφορίες για το εν λόγω προϊόν.
  • Θεατές της συζήτησης μεταξύ δύο φίλων που επιβραβεύουν ή προτείνουν ένα προϊόν, είναι κάποιες φορές εκατοντάδες μέχρι και χιλιάδες άλλοι διαδικτυακοί φίλοι που ενδέχεται σε ένα ποσοστό να ενδιαφερθούν για το προϊόν άμεσα ή μακροπρόθεσμα.

Εάν θέλετε να χαράξουμε μία στρατηγική στα social media που θα επιτυγχάνει τους στόχους σας τότε ελάτε μαζί μας

Μοιράσου το